vrijdag 3 januari 2014

Nespresso of Dolce Gusto.....


Nespresso of Dolce Gusto.....  

Tja lastig.  Wij hebben beide apparaten in ons bezit dus hierbij zet ik mijn ervaringen even naast mekaar. Ze hebben ieder verschillende voordelen maar ook nadelen. Dus kiezen zul je zelf moeten doen :-) 


Smaak: 
Ik denk dat ik normale koffie van Nespresso beter vind. Maar de specials van Dolce Gusto.

Melk:
Bij Nespresso alleen met aparte elektrische melkopschuimer, bij de Dolce Gusto kan dit met een aparte pad. (of met een melkopschuimer natuurlijk)

Pads:
Voordeel Dolce Gusto pads kun je gewoon in de winkel kopen maar bestaan geen imitaties van. Nespresso pads moet je online kopen maar bestaan wel imitaties van die je weer in de winkel kunt kopen.... .

Ergonomie:
Beide erg goed. Water in het reservoir, pad in de houder en tappen maar! Het geluid van beide zou wel wat minder mogen, maar dat schijnen de fabrikanten er ingebouwd te hebben om je het gevoel te geven dat er echt iets gebeurt.... tja. De Dolce Gusto heeft led verlichting in sommige modellen.

Reinigen:
In tegenstelling tot een bonenmachine heel eenvoudig. Machine met een doekje, de losse onderdelen kunnen in de vaatwasser

Snelheid:
Idem, ongeveer 10sec voor een bakje dampende koffie.

Temperatuur:
Beide goed. Ik spoel wel altijd de kopjes even met heet water zodat de koffie wat langer heet blijft. De specials bij de DG zijn van zichzelf als heel heet, dus goed!

Prijs per kopje:
Ongeveer gelijk. (€0,31 per standaard kopje) De specials zijn op de Dolce Gusto iets duurder doordat deze koffie altijd gemaakt moet worden met 2 pads, 1 voor de melk en 1 voor de koffie. Bij beide apparaten kan ik een elekrische melkopschuimer aanraden. (hoewel het melkschuim van de DG al heel goed is, maar dat kost je dus een pad.)

Prijs van de machine:
ook ongeveer gelijk. Vanaf zo'n € 80,- Let goed op de tijdelijk Cash Back acties!

Mijn favoriete smaak:
DG > Cortado
Nespresso > Lungo

Advies:
Zoals ik al zei, dat wordt lastig. Tel de voor- en nadelen bij mekaar op en maak je keuze :-)


Dussssss. Succes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten